Böcker

Jag tycker om böcker, det är (enligt mig) det absolut bästa sättet att uppleva en historia. Jag tycker om film, teater, opera och till och med musikaler, men det finns inget som går upp mot att sätta sig ner med en bok och försvinna iväg till en helt annan värld. På sistone har jag läst ”Lucky Jim”, Wolves on the Border” (en Battletech-roman) och nästan hela ”Father Brown Stories” (jag har den sista historien kvar).

Eftersom jag inte har någon bok i bokhyllan som jag vill ta tag i för tillfället har jag beställt ett par böcker som jag tror kommer hålla mig fången ett par månader framöver:

The Honor of the Queen – Bok två i David Webers bokserie om Honor Harrington. Vem kan inte tycka om britter i rymden?

On Stranger Tides – Den här boken är lite av en chansning, och jag har inte hört särskilt mycket om den. Enligt Ron Gilbert var den en inspirationskälla till Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, så hur dålig kan den vara?

Uncle Tungsten: Memories of a Chemical Boyhood – En bok jag blivit rekommenderad.

Bone Vol. 4: The Dragonslayer – Första delen i den andra Bone-trilogin av Jeff Smith (tidigare nämnd här).

Det stora problemet kommer när jag måste välja vad jag ska börja med…

Edit: Nu är Father Brown Stories också utläst…Härnäst blir det att läsa J.D. Salingers Franny and Zooey.

Ett svar to “Böcker”

  1. Böcker är fascinerande djur « Åke i exil Says:

    […] är fascinerande djur Jag har nu snart läst ut alla böcker jag beställde från adlibris: Tim Powers On Stranger Tides (spännande till näst sista sidan), David Webers andra Honor […]

Kommentera

