Cuba-Cola

Här i södra småland har jag hittat Cuba-Cola, jag är helt perplex (eller förvånad om man så vill)! Cuba-colan är en cola-variant jag trodde var utrotad sedan länge.

Det starkaste minne jag har av Cuba-Cola är från en utflykt jag gjorde tillsammans med mamma och pappa när jag var ungefär 10 år gammal. Vi hade stannat på ett litet café efter E4:an någonstans utanför Ö-vik. Här på Cafét fick jag en Cuba-cola och någon form av mindre bakelse (typ dammsugare eller myrstack) samt spela Out Run för första gången. Av de få arkadmaskiner jag stött på har jag nog slösat flest femkronor på detta spel…

Out-Run

Out Run: ett fantastiskt racing-spel

3 svar to “Cuba-Cola”

  1. Micke Says:

    Outrun… och vilka minnen. I med kassetten i bandspelaren och ”Press Play on tape”, sedan spelade man tills TAC 2an glödde och nästan fick en LSD tripp av de blinkande färjerna.

    Grattis till jobbet! Småland, tänka sig.. Det är ju lika oväntat som att jag skulle hamna i Kiruna. Lycka till där nere!

  2. Lisa Says:

    Äntligen har jag orkat fixa om länken till din blogg! Så nu kommer jag komma in hit oftare eftersom jag har länken mer lättillgängligt från och med nu :)

    Coolt att du flyttat till Småland! Det är inte så långt härifrån minsann.
    Man vet aldrig vart livet för en! Lycka till.

  3. akeinexile Says:

    Jag funderar på att bosätta mig i Helsingborg eller Halmstad, så riktigt smålänning blir jag inte…men bra nära =)

Kommentera

