Livet går efter snirkliga stigar

Som i mitt fall leder förbi soliga Markaryd i mörkaste Småland. Jag har nämligen fått jobb på Nibes Innovationsavdelning som programmerare (typ). Jag började i måndags och det känns som att jag har kommit in i rutinerna någorlunda och klarar mig ganska bra på egen hand. Som det ser ut kommer jag till en början åtminstone arbeta med att underhålla och uppdatera mjukvara för en(ett par) värmepump(ar). Saker och ting är fortfarande lite luddiga, men det verkar bli intressant arbete iallafall…

Fontän

Fontänen utanför Nibe

Jag bor just nu i en liten inkvarteringslägenhet som jag delar med två andra veckopendlare, jag har där tillgång till: kök, dusch, en TV med 1:an 2:an, 4:an och 5:an (skum kombination men 5:an är rätt trevlig att ha tillgång till)

Vad kommer jag nu göra på kvällarna? Ja det vet jag inte riktigt ännu, men jag är lite småintresserad av Bio Maximes filmklubb. Filmvisningarna är inte mina förstahandsva, men det skadar aldrig med nya intryck… Det finns tydligen också en Ju-Jutsuklubb som jag funderar lite över att gå med i.

Vi får helt enkelt se hur saker och ting utvecklas =)

P.S. Jag borde börja med dagens låt igen… D.S

Kommentera

