Hej Anita

hejmonica.png
I Onsdags var jag tillsammans med ett gäng vänner på klubb Volga och tog det lugnt till synthmusik. Det var mycket trevligt även om jag var lite trött (jag har varit förkyld ett par dagar nu).

Vi hade turen att välja en kväll med liveband, och inte vilket liveband som helst utan det ganska okända bandet Hej Anita!. Hej Anita är ett tvåmannaband från Göteborg som gör synthmusik i lo-fi änden av synthskalan. Musiken var av lite blandad kvalitét de flesta låtar var rätt intressanta och catchiga men led ofta av missar från bandets sida. Trummor som kommer in lite i otakt var ett återkommande misstag, det kan eventuellt vara en gimmick men det lät i vilket fall inte bra. De båda bandmedlemmarna verkade ganska unga, vilket fick deras energi på den trånga scenen (eller hörnet som det egentligen var) att verka än mer intensiv. De var iklädda matchande sportjackor och gröna transparanta skärmar (80-tals nostalgia någon?) som kanske fick dom att se ännu lite yngre ut. Mellanlåtssnacket hölls ganska kort och missade ofta viktiga saker som låtnamn.

Jag tror och hoppas att de här killarna fortsätter med musiken för får de lite mer scenvana och musikalisk erfarenhet kommer de nog att kunna göra riktigt tung lo-fi-synth! Kolla in deras mySpace-sida och lyssna på ett par låtar så ni får en egen uppfattning!

Ett svar to “Hej Anita”

  1. Gustaf Says:

    Haha! Tack för texten, riktigt kul.

    Ja, jag var ur takt en hel del fick jag höra, kanske hade med alkoholen att göra…

    Tack för dom trevliga orden!

Kommentera

