”Good news everyone”

Jag surfade av en händelse in på Syntax Errors hemsida, mest för att kolla att den var kvar och så… Till min glädje hittar jag ett nytt nyhetsinlägg (det var mer än ett år sedan sist) som informerar om att den 29:e (vilket lustigt nog är precis efter min födelsedag) kommer ett nytt avsnitt sändas i samband med det sista avsnittet av P3:s Frank.

För er som inte känner till Syntax Error så är det ett radioprogram (tidigare en del av Frank) som spelar dator- och TV-spelsmusik samt demoscensmusik och obskyra saker som laserdance. Jag satt klistrad vid radion torsdagar efter sju (och sedan tisdagar efter sju) och tog in de klara tonerna från spel som Lazy Jones och programvärden Sols favorit Hammer Brothers från Super Mario Bros 3.

Jag tar detta besked som en personlig födelsedagspresent från Sveriges Radio!

Edit: Jag vet inte om det var det _absolut_ sista Frank-avsnittet

Edit 2: Datumet blev ändrat till den 19:e Januari

Kommentera

