Detta har hänt i mitt liv under året 2006:

Året närmar sig sitt slut, och jag vet att det är flera dagar kvar…men vad av intresse kan hända? Iallafall…jag tänkte passa på att göra en liten sammanfattning av vad som har hänt mig under året 2006:

Året började för mig som för många andra, med slutet av en nyårsfest. I mitt fall vid en snö- och istäckt sjö i Västernorrland. Efter det åkte jag tillbaks till Stockholm och avslutade mitt exjobb och påbörjade mitt första riktiga arbete som forskningsingenjör på KTH. Under våren lyckades jag bygga ut både min lilla seriesamling med ett par Marveltidningar och ett Bone-album. Min projektanställning förnyades i maj men trädde inte i kraft förrän i mitten av augusti, så under sommaren arbetade jag på Forslunds Byggvaruhus i soliga Nordmaling.

Sommaren var en lugn och trevlig och jag träffade många gamla bekanta (vissa äldre än andra), hann med att bada en sväng och se Roger Pontare live(!) tillsammans med en förinspelad orkester. Men sommaren är kort och snart var det dags att åka söderut till det riktiga jobbet i storstaden Stockholm.

Väl framme i Stockholm var det bara att åka till jobbet och sätta igång och bygga en vakuumkammare. Vakuumkammare är svårare att bygga än man tror eftersom saker och ting inte vill vara tomma. Ett dåligt exempel är utrymmet under en säng där det spontant bildas dammråttekolonier. En vakuumkammare fungerar inte alls på samma vis, utan är mycket mer komplex och besvärlig. Efter många vändor med problem och lösningar hit och dit for jag på semester.

Semestern tillbringades i Kroatien. Ett mycket trevligt land med mycket sevärdheter, god mat och bra musik. Jag (tillsammans med mina föräldrar) deltog i en hel del anordnade resor, men vi for även på egna upptåg. Det trevligaste var när jag for själv till Split på jakt efter modern Kroatisk musik. Gruppen jag blev rekommenderad av kassören i den lilla skivbutiken jag hittade, var ett rockband vid namn Vatra som sjöng på Kroatiska. Musiken var riktigt bra även om jag inte har en aning om vad de sjunger.

Semestern var kort och innan jag visste ordet av bankade jag på vakuumanläggningen igen. Under den sena hösten har jag haft riktigt trevligt, jag har umgåtts med mycket trevligt folk och varit på ett par live-framträdanden. De grupper jag sett är Welle: Erdball samt Pluxus, båda evenemangen var riktigt bra men mycket olika.

Jag lyckades även få iväg min examensansökan och har i en dryg månad kunnat titulera mig Magister. Igår var jag på jobbintervju i Markaryd och idag var min sista dag på jobbet. Intervjun var min absolut första men jag tycker att den gick ganska bra, och jag kommer få ett samtal någon gång efter nyår.

Så vad är planen undrar ni nu? Jag kommer söka jobb, medan jag gör det kommer jag plugga så jag har nått att göra. Jag har ett par ansökningar ute men det jobbet jag var på intervju för igår verkade jättekul så jag hoppas fortfarande på det även om sannorlikheten att jag skulle få det nog är liten.

Detta är ett gäng ”slumpmässiga fraktaler” och de är här eftersom det är trevligt med bilder.

Kommentera

