½ soffa

I måndags fick jag min soffa. Med ”fick jag” menar jag ”fick jag efter mycket om och men” och med ”soffa” menar jag ”ena av de två soffmodulerna jag beställt”.

Jag beställde soffan av furniturebox.se i början av September och de sa att de senast skulle leverera soffan den 11 November. och allt var frid och fröjd fram till den 8 November då jag skickar ett mail och hör om man kan få en uppdaterad status på min beställning. De svarar att soffan finns på lagret och bör kunna skickas direkt. dagen efter får jag ett nytt mail som säger att bara en modul finns inne, men de kan skicka den direkt. Det visar sig att modul nummer två inte anländer lagret förrän i slutet av November så jag ber dem skicka den del de har. Detta är hygglig service och jag hade inte varit det minsta irriterad på dom ifall de kunnat informera lite tidigare att leveransen skulle bli försenad.

När de väl skickat soffan höll DHL på att skrämma ihjäl mig. efter att ha gjort upp en tid (måndag förmiddag mellan 10 och 12) ringer de 8.15 måndag morgon och säger att de gjort ett misstag och att de vill leverera senare. Eftersom jag har haft ett rätt tight schema den här veckan och endast kunnat ta ledigt måndag förmiddag, blir jag lite rädd att det ska ta minst en vecka till innan jag får något att sitta på när jag ser på film/läser. DHL var dock väldigt ansvarsfulla och sa att eftersom det hela var deras fel skulle de se till att lösa problemet och se till att jag fick min soffa.

10.15 ringer DHL-lastbilen och vill att jag ska ta emot soffan. Lägenheten ser mycket trevligare ut med en (halv)soffa!

Soffa

Den halva soffan.

Etiketter:

Ett svar to “½ soffa”

  1. 100% soffa « Åke i exil Says:

    [...] Som en del av er kanske kommer ihåg så beställde jag en modulsoffa i två delar från furniturebox.se i början av september, [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 199 andra följare

