Idétorka

Processen att skriva ett inlägg här är inte direkt komplex, men ibland tar jag mig inte igenom alla steg. Stegen är: Idé, innehåll, titel

Ganska få, idéer har jag haft ett par men jag har haft problem att fylla ut idéerna med innehåll och/eller ge dom ett slagkraftigt namn.

Det jag velat skriva nått vettigt om:

Jag hittade för en vecka sedan en klassiker från min barndom: Spindizzy! Ett av de spel som har påverkat min spelsmak mest av alla de spel jag spelade som liten. I Spindizzy utforskas en gigantisk värld med en konstig liten farkost (ser ut som en ”snurra” typ). Spelet innehåller mycket utforskande och lösande av pussel, något jag har älskat sedan jag spelade det här spelet. Det verkar vara en Remake på gång också, jag väntar med spänning!

Spindizzy

Spindizzy

Jag fick en bunt Futurama-serier av min goda kamrat M, och de är nästan lika roliga som tv-serien.

Jag har spelat ganska mycket gamla klassiska tv-spel på sistone, Zero Wing (känd för citated ”All your base are belong to us”, Metroid, Lost Vikings och Drill2x (till min gp2x). Zero Wings slut var lite av en besvikelse efter det maffiga introt med värdelös engelska, var det enda man fick se när man klarat spelet ett gäng med dansande bönor. Metroid är lika bra som vanligt, undrar om jag kommer klara ut det den här gången…

Efter mycket om och men har jag kommit mig för att utföra det underhåll som behövs på Daffy (min stackars gamla bärbara dator) För tillfället håller jag på att kompilera x.org (jag hade version 6.9 innan så jag har varit tvungen att avinstallera X.org helt innan jag kunnat påbörja den här installationen) sedan ska jag passa på att uppgradera de mest använda applikationerna (Firefox, Sim, AbiWord, m.fl). Det stora problemet är att det tar tid att kompilera x.org på en 500 Mhz processor =/

Förra helgen höll jag på med underhåll på Woodstock (min stationära dator) och lyckades förstöra min installation av aDesklets, jag är lite besviken för det gjorde skrivbordet rätt trevligt. Jag ska ta och sätta mig och försöka utröna vad problemet är vid tillfälle.

aDesklets

Skrivbord med aDesklets…det var tider det…

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 200 andra följare

